På denna sida hittar du svaren på de flesta frågor relaterade till bland annat beställningar, leverans- och betalningsmetoder samt andra frågor relaterade till vår webbutik. Vid behov kan du också kontakta oss direkt för mer information.
Beställ vår elektroniska broschyr med prislista hos oss på; tilaus@turunkristalli.fi
Läs nedan de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar svaret på din fråga här, ber vi dig vänligen kontakta oss direkt via telefon, e-post eller kontaktformuläret.
Tillverkningen av en kristallkrona på vår fabrik tar ca 2–4 veckor, beroende på leveransen av komponenter. Vårt lager och våra återförsäljare har också produkter som kan levereras mycket snabbare. Kontakta oss direkt för mer information om de modeller som finns i lager!
Förutom tillverkningen tar också leveransen sin tid, men det är ju värt att vänta på någonting gott, inte sant?
Om du önskar göra ändringar, ber vi dig vänligen kontakta oss så snart som möjligt efter beställning, så försöker vi ta hänsyn till önskemålen vid tillverkningen och leveransen av armaturen. Om beställningen redan har lämnat fabriken eller återförsäljaren, kan beställningens innehåll tyvärr inte längre påverkas.
En armatur som Nordic Crystal har underhållit blir som ny och strålar igen såsom under dess ungdomsår, i många år framöver.
Kostnaden för underhåll av en gammal kristallkrona börjar vanligtvis vid några hundra euro. Det exakta priset bestäms från fall till fall, eftersom arbetsmängden beror på faktorer såsom underhållets omfattning, armaturens skick och storlek, antalet kristaller och andra faktorer. Kontakta oss för en underhållsoffert!
Tillför en gammal lampa strålglans
Om du inte tycker att glansen i din kristallkrona är tillräckligt klar, kan vi ersätta de existerande kristallerna med våra kristaller av högkvalitet, som innehåller över 30 % bly. Armaturens elektrifiering kan också förnyas och ljuspunkter läggas till, eller också kan helheten till exempel piffas upp med hjälp av färgade LED-ljusband. Be om en offert för att piffa upp en gammal kristallkrona!
Beställning
En beställning görs genom att följa dessa instruktioner:
1. Välj önskad armatur ur kollektionen i vår webbutik
Kom ihåg att vi också tillverkar kristallkronor som specialbeställda. Du kan kontakta oss för en offert på en skräddarsydd armatur här.
2. Lägg till de artiklar du har valt i varukorgen och gå till kassan
3. Ange beställarens kontaktuppgifter
4. Välj leveransmetod
5. Ange leveransadressen separat om du till exempel vill beställa en kristallkrona som gåva. Vi använder adressen som anges i beställarens uppgifter som standardleveransadress.
6. Välj betalningsmetod
7. Ange i fältet Tilläggsinformation eventuell ytterligare information om beställningen.
Nordic Crystals webbplats och -butik är responsiva och fungerar lika smidigt i en stationär som mobil omgivning. Du kan alltså göra din beställning på vilken som helst enhet.
Det kan du. Alla våra armaturer tillverkas i Åbo, Finland, men vi leverar också kristallkronor till EU-länder.
Om du vill göra ändringar till innehållet i dina beställnings-, leverans- eller faktureringsuppgifter efter att du redan har gjort beställningen, ber vi dig vänligen kontakta oss så snart som möjligt.
Om du vill göra ändringar till innehållet i dina beställnings-, leverans- eller faktureringsuppgifter efter att du redan har gjort beställningen, ber vi dig vänligen kontakta oss så snart som möjligt.
Vi strävar efter att genomföra de i efterhand gjorda ändringarna där det är möjligt. Om beställningen redan har lämnat fabriken eller återförsäljaren, kan vi tyvärr inte längre påverka beställningens innehåll eller leverans.
Priset på produkterna fastställs på basen av uppgifterna i vår webbutik vid beställningstillfället. Om tillverkningen av armaturen inte har påbörjats kan du annullera din beställning och göra en ny beställning till ett uppdaterat pris.
Vi håller dig via e-post uppdaterad om hur din beställning fortskrider. När beställningen är klar för leverans skickar vi dig det leverans-ID som tillhandahålls av vår leveranspartner. Om du vill spåra paketet anger du leverans-ID:t i leverantörens leveransspårningstjänst.
Vår kollektion omfattar 18 tidlösa klassiska modeller som kan beställas direkt från webbutiken. För specialtillverkade armaturer ber vi dig vänligen kontakta oss separat för en offert.
Våra avtalsvillkor innehåller svaren på samtliga frågor rörande betalning, leverans och annullering.
Alla frågor relaterade till betalning, leverans och avbokning finns i våra villkor i enlighet med detta.