Kundtjänst

På denna sida hittar du svaren på de flesta frågor relaterade till bland annat beställningar, leverans- och betalningsmetoder samt andra frågor relaterade till vår webbutik. Vid behov kan du också kontakta oss direkt för mer information.

Vanliga frågor

Läs nedan de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar svaret på din fråga här, ber vi dig vänligen kontakta oss direkt via telefon, e-post eller kontaktformuläret.

Hur lång tid tar det att leverera en kristallkrona?

Tillverkningen av en kristallkrona på vår fabrik tar ca 2–4 veckor, beroende på leveransen av komponenter. Vårt lager och våra återförsäljare har också produkter som kan levereras mycket snabbare. Kontakta oss direkt för mer information om de modeller som finns i lager!

Förutom tillverkningen tar också leveransen sin tid, men det är ju värt att vänta på någonting gott, inte sant?

Jag har redan beställt en kristallkrona. Kan jag fortfarande påverka innehållet i min beställning?

Om du önskar göra ändringar, ber vi dig vänligen kontakta oss så snart som möjligt efter beställning, så försöker vi ta hänsyn till önskemålen vid tillverkningen och leveransen av armaturen. Om beställningen redan har lämnat fabriken eller återförsäljaren, kan beställningens innehåll tyvärr inte längre påverkas.

Hur mycket kostar underhållet av min gamla kristallkrona?

En armatur som Nordic Crystal har underhållit blir som ny och strålar igen såsom under dess ungdomsår, i många år framöver.

Kostnaden för underhåll av en gammal kristallkrona börjar vanligtvis vid några hundra euro. Det exakta priset bestäms från fall till fall, eftersom arbetsmängden beror på faktorer såsom underhållets omfattning, armaturens skick och storlek, antalet kristaller och andra faktorer. Kontakta oss för en underhållsoffert!

Tillför en gammal lampa strålglans

Om du inte tycker att glansen i din kristallkrona är tillräckligt klar, kan vi ersätta de existerande kristallerna med våra kristaller av högkvalitet, som innehåller över 30 % bly. Armaturens elektrifiering kan också förnyas och ljuspunkter läggas till, eller också kan helheten till exempel piffas upp med hjälp av färgade LED-ljusband. Be om en offert för att piffa upp en gammal kristallkrona!

Köp

Beställning

Hur gör jag en beställning?

En beställning görs genom att följa dessa instruktioner:

1. Välj önskad armatur ur kollektionen i vår webbutik

Kom ihåg att vi också tillverkar kristallkronor som specialbeställda. Du kan kontakta oss för en offert på en skräddarsydd armatur här.

2. Lägg till de artiklar du har valt i varukorgen och gå till kassan

3. Ange beställarens kontaktuppgifter

4. Välj leveransmetod

5. Ange leveransadressen separat om du till exempel vill beställa en kristallkrona som gåva. Vi använder adressen som anges i beställarens uppgifter som standardleveransadress.

6. Välj betalningsmetod

7. Ange i fältet Tilläggsinformation eventuell ytterligare information om beställningen.

 

Kan jag också göra beställningen på en mobil enhet?

Nordic Crystals webbplats och -butik är responsiva och fungerar lika smidigt i en stationär som mobil omgivning. Du kan alltså göra din beställning på vilken som helst enhet.

 

Kan jag göra en beställning till utlandet?

Det kan du. Alla våra armaturer tillverkas i Åbo, Finland, men vi leverar också kristallkronor till EU-länder.

 

Kan jag ändra mina leverans- eller faktureringsuppgifter efter att jag har gjort min beställning?

Om du vill göra ändringar till innehållet i dina beställnings-, leverans- eller faktureringsuppgifter efter att du redan har gjort beställningen, ber vi dig vänligen kontakta oss så snart som möjligt.

 

Kan jag lägga till eller ta bort produkter från min beställning i efterhand?

Om du vill göra ändringar till innehållet i dina beställnings-, leverans- eller faktureringsuppgifter efter att du redan har gjort beställningen, ber vi dig vänligen kontakta oss så snart som möjligt.

Vi strävar efter att genomföra de i efterhand gjorda ändringarna där det är möjligt. Om beställningen redan har lämnat fabriken eller återförsäljaren, kan vi tyvärr inte längre påverka beställningens innehåll eller leverans.

 

Vad händer om priset ändras efter att jag har gjort min beställning?

Priset på produkterna fastställs på basen av uppgifterna i vår webbutik vid beställningstillfället.  Om tillverkningen av armaturen inte har påbörjats kan du annullera din beställning och göra en ny beställning till ett uppdaterat pris.

 

Hur kan jag spåra min beställning?

Vi håller dig via e-post uppdaterad om hur din beställning fortskrider. När beställningen är klar för leverans skickar vi dig det leverans-ID som tillhandahålls av vår leveranspartner. Om du vill spåra paketet anger du leverans-ID:t i leverantörens leveransspårningstjänst.

 

Varför kan jag inte köpa alla produkter i webbutiken?

Vår kollektion omfattar 18 tidlösa klassiska modeller som kan beställas direkt från webbutiken. För specialtillverkade armaturer ber vi dig vänligen kontakta oss separat för en offert.

Våra avtalsvillkor innehåller svaren på samtliga frågor rörande betalning, leverans och annullering.

Frakt, leverans och orderavbokning

Alla frågor relaterade till betalning, leverans och avbokning finns i våra villkor i enlighet med detta.